حدیث دل

  • ۰
  • ۰

و اما حدیث...

قرار شد هر کی دست آوردای خودش از ماه محرم رو بگه... چی بدست آورده تو این ماه؟!

اول من که تازه رسیده بودم و بعدم باقی دوستان شروع کردن به گفتن... گاهی حرفا متفرقه میشد، اما مفید، خیلی مفید...

آخرای جلسه بود که محدثه خانم شروع کردن آنچه خودشون بدست آوردن بگن... 

 

میون حرفاشون، نمیدونم چطور شد که گفتن:

" یه بحثی بود بین یک زن و شوهری! هم زن حق داشت و ایراداتش وارد بود و هم مرد ایراداتی بیان میکرد به حق! اما من معتقدم خانمه می تونست اوضاع رو خوب کنه... فقط کافی بود به خودش و حقی که به گردنشه و وظایفی که داره فکر کنه! من یک زنم و میتونم در مورد وظایف اون زن درک بهتری داشته باشم.

نمیدونم یکی از خانما چی گفت که ایشون پاسخ دادن: روش من تو زندگی اینه! به من ربطی نداره که دیگران چطور دارن عمل میکنند و آیا وظایفشون رو انجام میدن یا نه! من به اینا فکر نمی کنم... فکرمو با این موضوعات مشغول نمی کنم!

به من چه که همسرم داره درست عمل میکنه یا نه! یا مادرم یا خواهرم،مادرشوهر و خواهرشوهرم... آیا به حق عمل میکنند یا خیر! اون ها نسبت به عمل خودشون مسئولن و فردا باید در پیشگاه حق پاسخ گو باشند. فکر کردن من به وظایف اونا دردی رو دوا نمی کنه!

من فقط و فقط به این فکر میکنم که وظایف خودم چیه! آیا دارم وظایفم رو درست انجام میدم؟! ایرادات کارم کجاست؟!و ....

 

بعد گفتن بچه که بودیم یه حدیث خوندیم تو کتابمون به این مضمون:

الإمام علی (علیه السلام):

طوبى لمن شغله عیبه عن عیوب الناس

از بچگی من رو این حدیث فکر میکردم... حالا میبینم واقعا کسی که به عیوب خودش بپردازه، دیگه زمانی نداره برای فکر کردن به عیوب دیگران...  همین که شما عیوبت رو پیدا کنی و رفع کنی،  کم کم وظایفتو درست انجام بدی، رشد می کنی! بالا میری... "

 

 

واقعیت اینه که مدتی بود به شدت از کسی ناراحت بودم، تمام مدت او رو مقصر میدیدم و خودم رو محق... انقدر که برای تلافی از حق خودم هم میگذشتم،وظایفم رو هم فقط در حد ضرورت انجام میدادم تا بهش آسیب برسونم!

حالا فکر میکنم گاهی بیشتر به من سخت میگذشت تا مخاطبم!

این صحبتای محدثه خانم، آبی بود روی آتش خشمی که داشت وجودم رو میسوزوند...

انقدر که من به حق و حقوقم و عیوب و ایرادات رفتاری طرفم فکر کردم، نه تنها دردی دوا نکرد، که من رو فرسوده و منزوی کرده بود...

دلم میخواد یه بازبینی رو رفتارم داشته باشم...

 

+ یه نکته مهم اینجا هست. این بحث هیچ تعارضی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر نداره!

  • ۹۳/۰۸/۲۱
  • بی دل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی